یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی
سرخط خبرها

ثبت اطلاعات ۵۱ هزار مادر باردار در خراسان رضوی | ۱۲ میلیارد تومان وام فرزندآوری پرداخت شد

  • کد خبر: ۱۷۰۷۱۱
  • ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
ثبت اطلاعات ۵۱ هزار مادر باردار در خراسان رضوی | ۱۲ میلیارد تومان وام فرزندآوری پرداخت شد
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی از ثبت اطلاعات ۵۱ هزار مادر باردار در این استان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شیوا خوش‌نسب امروز، اول تیرماه، در نشست ستاد جمعیت خراسان که در استانداری خراسان رضوی برگزارشد، اظهارکرد: در حال حاضر خراسان رضوی دارای ۵۱ هزار مادر باردار است که ۳۵ هزار و ۹۱۵ مادر از این تعداد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار، خراسان رضوی دارای ۱۶۰ هزار مادر شیرده است. همچنین این استان ۴۶ هزار و ۳۶۹ مادر دارای ۲ فرزند یا بیشتر و ۲ میلیون و ۶۰۵ هزار مادر تک‌فرزند است.

خوش‌نسب یادآور شد: ۷۹۰۹ مادر در خراسان رضوی تجربه بارداری فرزند چهارم به بعد را دارند. در کنار این‌ها هم‌اکنون ۷۰۰ مادر باردار شناسایی شده‌اند که ۲ فرزند یا بیشتر دارند.

مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری خراسان رضوی به تسهیلات تشویقی برای فرزندآوری اشاره کرد و توضیح داد: سال گذشته ۱۲۷ هزار و ۱۱۴ مورد تسهیلات فرزندآوری که مجموعا ۱۲ میلیارد تومان بود، به متقاضیان پرداخت شد. علاوه بر این ۸۱۲۷ مورد وام در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون جوانی جمعیت پرداخت کرده‌ایم.
وی در مورد نرخ ولادت در استان و کشور اضافه کرد: متوسط ولادت در کشور ۱.۷ بوده که این آمار در خراسان رضوی ۱.۹ است.

خوش‌نسب با اشاره به آمار تجرد کارمندان نیز عنوان کرد: در حال حاضر ۵۷۳۷ کارمند مرد مجرد و ۳۷۱۹ کارمند زن مجرد در استان زندگی می‌کنند. هم‌اکنون خراسان رضوی ۸۰ هزار زن با تجرد قطعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق رصد جمعیت استان خراسان رضوی با همراهی ستاد فرامین امام (ره) تشکیل شده و برای اولین بار در ایران، موقوفه جمعیت را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم تا گامی برای افزایش جمعیت و جلوگیری از پیرسالی برداشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->